Het moment van archiveren is weer aangebroken. Maar hoe maakt u in een hybride tijdperk, een handig systeem waar iedereen mee overweg kan en alles in terug kan vinden? Lees verder.

Archiveren in een hybride tijdperk
Gezien het einde van het jaar nadert, is het de hoogste tijd om uw documenten een plek te geven in uw (digitaal) archief. Als totaalleverancier van kantoorbenodigheden, biedt Staples alles wat u nodig heeft om te archiveren of op te ruimen. Van ordners en insteekmappen, tot labelmakers en papiervernietigers. Ook vindt u in ons assortiment de handige Really Useful Boxes® . Deze duuzame boxes zijn beschikbaar in veschillende formaten en kleuren. Erg stevig, stapelbaar en de ideale oplossing voor ruimtegebrek thuis of op kantoor.
Met het vele thuiswerken kan het zijn dat de dagelijkse werkzaamheden omtrent archivering wat zijn verwaterd. Het is daarom extra belangrijk om ervoor te zorgen dat zowel uw digitaal als fysiek archief overeenkomen in structuur. Daarbij behoort het correct opbergen van documenten bij niemand zijn favoriete bezigheden, maar kunt u aan de hand van onze tips deze klus makkelijk klaren.
1. Start met het verzamelen van uw documenten. Wellicht ligt het één op kantoor en het ander thuis. Loop dus al uw lades en kasten door, maar ook uw e-mails, USB-sticks en cloudsystemen zoals Google Drive.
2. Vervolgens gaat u aan de slag met het sorteren. Gooi weg wat u weg kunt gooien en bewaar enkel de laatste (digitale) versie. Voor het vernietigen van vertrouwelijke documenten, maakt u gebruik van een papiervernietiger van ten minste veiligheidsniveau 3.
3. Zorg vervolgens voor structuur in uw archief. Voor zowel uw papier als digitaal archief, is het aan te raden de mappenindelingen overeen te laten komen. Zo vindt u makkelijk en snel uw documenten in uw archief terug.